Publications

Contributions les plus importantes

Laferrière, T., Allaire, S., Breuleux, A., Hamel, C., Turcotte, S., Gaudreault-Perron, J., Inchauspé, P. et Beaudoin, J. (2008). L’École éloignée en réseau : l’apprentissage des élèves. Rapport synthèse 2006-2008 (Phase 3) remis au Centre francophone dinformatisation des organisations (CEFRIO), 60 pages.

Resta, P. et Laferrière, T. (2008). Issues and challenges related to digital equity. In J. Voogt and G.

Knezek (dir.), International handbook of information technology in elementary and secondary education (p. 747-761). New York : Springer.

Laferrière, T., Breuleux, A. et Erickson, G. (2007). Innovative models of web-supported

university-school partnership. Canadian Journal of Education, 30(1), 211-234.

Laferrière, T., Breuleux, A. et Erickson, G. (2004). Telecollaborative communities of practice in education within and beyond Canada. Dans A. Brown & N. Davis (dir.), World Yearbook of Education 2004: Digital technologies, communities and education (Chapitre 17). London :RoutledgeFalmer.

Laferrière, T. (2000). Apprendre à organiser et à gérer la classe. Communauté dapprentissage assistée par lordinateur multimédia en réseau. Revue des sciences de l'éducation, 25(3), 571-592.