Publications

Chapitres de livre

Guay, F. & Chanal, J. (2008). Meet the parents: Mothers and fathers’ contextual and psychological resources associated to adolescents’ perceptions of parental autonomy support. In H. W. Marsh, R. G. Craven, & D. M. McInervey (Eds.), Self-processes, learning, and enabling human potential: Dynamic new approaches (pp. 145-169). Charlotte, NC : Information Age Publishing Inc..

Larose, S., Ratelle, C. F., Guay, F., Senécal, C., Harvey, M. & Drouin, É. (2008). A sociomotivational analysis of gender effects on persistence in science and technology: A 5-year longitudinal study. In H. G. Watt & J. S. Eccles (Eds.), Gender and occupational outcomes. Longitudinal assessments of individual, social, and cultural influences (pp. 171-192). Washington, DC : APA Publications.

Actualités

De gauche à droite: Louis Cournoyer, examinateur externe et professeur au Département d’éducation et pédagogie, Université du Québec à Montréal; Steve Masson, codirecteur de recherche et professeur au Département de didactique, Université du Québec à Montréal; Jean-François Perron, étudiant au doctorat; Frédéric Guay, directeur de recherche et professeur titulaire au Département des fondements et pratiques en éducation, Université Laval; Nathalie Parent, examinatrice et professeure titulaire au Département des fondements et pratiques en éducation, Université Laval; Simon Larose, examinateur et professeur titulaire au Département des fondements et pratiques en éducation, Université Laval.
De gauche à droite : Frédéric Guay, Lucie Héon, Luc Nadeau, Vincent Richard, Philippe Tremblay, Sonia Daigle, Simon Larose, Marie-Claude Bernard, Manon Chamberland, Vicky Drapeau, Jocelyn Gagnon, Valérie Michaud, Didier Paquelin et Claudia Corriveau.