Publications

Documents publiés – comité de lecture

Parent, S., Fortier, K., Vaillancourt-Morel, M.-P., Lessard, G., Goulet, C., Demers, G., Paradis, H., & Hartill, M. (2020, January 9). Development and Initial Factor Validation of the French Conformity to the Sport Ethic Scale (CSES). Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du comportement. Advance online publication. http://dx.doi.org/10.1037/cbs0000168

 

Parent, S., Fortier, K., Vaillancourt-Morel, M-P., Lessard, G., Goulet, C., Demers, G., Paradis, H., & Hartill, M. (2019). Development and initial factor validation of the Violence Toward Athletes Questionnaire (VTAQ) in a sample of young athletes. Loisir et Société / Society and Leisure, Vol. 42, No. 3, 471–486.

 

Kirby, S. et Demers, G. (2013). Sexual harassment and abuse in sport. Dans E. Roper (Ed.), Gender relations in sport (pp.141-161). Boston, MA: Sense.

Parent, S. et Demers, G. (2011). Sexual abuse in sport: a model to prevent and protect athletes. Child Abuse Review. Vol. 20, p. 120-133.

Parent, S. et Demers, G. (2010). Sexual abuse in sport: a model to prevent and protect athletes. Child Abuse Review. Published online in Wiley Online Library, DOI: 10.1002/car.1135.

Kirby, S., Demers, G. et Parent, S. (2008). Vulnerability / Prevention: Considering the needs of disabled and LGBT athletes in the context of sexual harassment and abuse. International journal of sport and exercise psychology,6(4), 407-426.

Demers, G. (2007). Féminisation de l’encadrement technique du sport de haut niveau : Où en sommes-nous au Canada. Les cahiers de l’INSEP, No 40, p.235-243.

Demers, G., Woodburn, A.J & Savard, C. (2006). The development of an undergraduate competency-based coach education program. The sport psychologist, 2006, 20(2), 160-171.
Demers, G. (2004). Analyse de besoins en sport des athlètes et des entraîneurs de haut niveau. Dans Cultures sportives et artistiques : Formalisation des savoirs professionnels. Association pour la recherche sur l’intervention en sport. Université Rennes 2, France.
Martel D., Gagnon, J. et Demers, G. (2004). L’anatomie d’une recherche-action. Dans Cultures sportives et artistiques : Formalisation des savoirs professionnels. Association pour la recherche sur l’intervention en sport. Université Rennes 2, France.
Demers, G., Beaudoin, C. & Trudel, P. (1999). Validation d’un module d’enseignement de la gestion de la discipline à l’école. Revue de l’éducation physique. Belgique. Vol. 39 (3), pp. 163-171.
Demers, G. et Tousignant, M. (1998). Planifier l’imprévisible: Comment les plans de séances se transforment en action. AVANTE, Vol. 4 (3), pp. 67-83.

Affiliations

Groupe de recherche multidisciplinaire féministe (GREMF)
Groupe de recherche en intervention en éducation physique et sportive (GRIEPS)

Actualités