Nkambou, Roger, Brisson, Janie, Tato, Ange et Robert, Serge. 2023. « Learning logical reasoning using an intelligent tutoring system: A hybrid approach to student modeling ». [Article de conférence]. Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence, vol. 37, nº 13. pp. 15930-15937. https://doi.org/10.1609/aaai.v37i13.26891
Tato, Ange et Nkambou, Roger. 2022. « Infusing expert knowledge into a deep neural network using attention mechanism for personalized learning environments ». Frontiers in Artificial Intelligence, vol. 5. https://doi.org/10.3389/frai.2022.921476
Zarglayoun, H., Laurendeau-Martin, J., Tato, A., Vera-Estay, E., Blondin, A., Lamy-Brunelle, A., Chaieb, S., Morasse, F., Dufresne, A., Nkambou, R. et Beauchamp, M. H.. 2021. « Assessing and optimizing socio-moral reasoning skills: Findings from the MorALERT serious video game ». Frontiers in Psychology, vol. 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.767596
Nkambou, Roger, Tato, Ange, Brisson, Janie, Robert, Serge et Sainte-Marie, Maxime. 2020. « Une approche hybride à la modélisation de l’apprenant dans un STI pour l’apprentissage du raisonnement logique ».Sticef, vol. 27, nº 2. pp. 63-102. https://www.persee.fr/doc/stice_1764-7223_2020_num_27_2_1795
Tato, Ange et Nkambou, Roger. 2020. « Improving first-order optimization algorithms (student abstract) ». Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence, vol. 34, nº 10. pp. 13935-13936. https://doi.org/10.1609/aaai.v34i10.7240
Tato, Ange, Nkambou, Roger et Dufresne, Aude. 2020. « Using AI techniques in a serious game for socio-moral reasoning development ». Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence, vol. 34, nº 9. pp. 13477-13484. https://doi.org/10.1609/aaai.v34i09.7066
|